Jubileumfilm Abel met jaren '70 diner

€ 28,50
De inschrijving voor deze cursus is op dit moment niet geopend.

Jubileumfilm Abel met jaren '70 diner

In 1986 maakte Alex van Warmerdam zijn speeldebuut met Abel, een film waarmee hij qua stijl de toon zou zetten voor de rest van zijn oeuvre. Ook viel hij meteen in de prijzen op het Nederlands Filmfestival, waar hij het Gouden Kalf voor Beste Lange Speelfilm en Beste Regie in de wacht sleepte.

Abel is een absurdistisch drama over de 31-jarige Abel - gespeeld door Alex van Warmerdam - die nog steeds thuis woont. Zijn ouders, Victor en Duif, willen dat hun zoon het nest verlaat, maar Abel voelt daar niets voor.

Terwijl Abel door een verrekijker zijn overburen bespiedt en vliegen in volle vlucht doormidden probeert te knippen, doet zijn vader zijn best een vriendin voor zijn zoon te vinden. Een psychiater, een alternatieve geneeskundige, een meisje van de toneelvereniging, niets lijkt te helpen. Abel blijft liever thuis. Wanneer hij uiteindelijk door zijn vader op straat wordt gezet, blijkt dat grote gevolgen te hebben. Niet allen voor Abel, maar ook voor de rest van het gezin.

Lisa van der Waal - programma- en communicatiemedewerker van Filmhuis Breda zal de film inleiden.

Volksuniversiteit Breda bestaat in 2023 vijftig jaar. Vandaar deze eerste jubileum filmavond uit de periode waarin Volksuniversiteit Breda is opgericht. In het komende jaar zullen meerdere filmavonden volgen, steeds een stukje dichter bij 2023.

Voorafgaand aan de film kun je genieten van een heerlijk JAREN '70 diner.

ONS JAREN '70 MENU

Wortelsoep

Gevulde aubergine met tomatenrijst en gemengde salade

After eight ijs met een stukje brownie

Programma:

18.30 uur  -  inloop

19.00 uur  -  start diner (met live muziek)

20.15 uur  -  22.00 film

Tot 23.00 uur nazit (met live muziek)

Deze avond is een samenwerking tussen Filmhuis Breda en Volksuniversiteit Breda

"En langs het tuinpad van mijn vader"

Wie kent het niet.... maar waar komt dit lied vandaan? en wat heeft het te maken met Deurne? Ga je mee op excursie?

meer informatie click hier ›
AI Artificial intelligence, kennismaking via een lezing en of een cursus

De mens is de baas op aarde: wij kunnen dankzij onze intelligentie andere soorten inzetten in ons belang. Door onze intelligentie te gebruiken is AI uitgevonden. Het is de eerste uitvinding die de potentie heeft om intelligenter te worden dan wij!

Voor meer info click hier ›
Financiële ondersteuning via het Volwassenenfonds sport @ cultuur

Meer info click hier ›