Veel gestelde vragen

Vragen over inschrijven

Normaal gesproken ontvang je binnen 2 weken na inschrijving het bewijs van inschrijving per email. In de periode juli-augustus kan dit echter langer duren (het kantoor is gesloten van half juli tot eind augustus).

Inschrijvingen worden in volgorde van binnenkomst verwerkt. Zodra een cursus is volgeboekt wordt dit op de website vermeld. Je kunt je aanmelden voor de wachtlijst/reservelijst door hier op in te schrijven. Bij voldoende aanmeldingen starten wij een extra cursus. Als je het inschrijfformulier per post zendt en de cursus is inmiddels vol, dan wordt je door de cursusadministratie per mail, post of telefoon hierover geïnformeerd. Je wordt, indien je dat wil, op de reservelijst geplaatst.

Geen bericht betekent goed bericht. Je ontvangt bericht als een cursus niet doorgaat. Je hebt na je aanmelding een 'bewijs van inschrijving' ontvangen. Bewaar dit zorgvuldig en neem het de eerste bijeenkomst mee (of laat het via je mobiel zien aan de docent).

Je hebt na je aanmelding een 'bewijs van inschrijving' ontvangen. Bewaar dit zorgvuldig en neem het de eerste bijeenkomst mee (of laat het via je mobiel zien aan de docent).

Activiteiten van Volksuniversiteit Breda staan in principe open voor mensen met een beperking. In overleg met de medewerkers van kantoor kan gekeken worden welke cursus voor jou het meest geschikt is. Wij vragen je bij de inschrijving te vermelden of wij rekening moeten houden met je beperking, zodat wij jou zo goed mogelijk van dienst kunnen zijn. Sommige locaties zijn voor rolstoelgebruikers of scootmobiel beperkt toegankelijk. Avans Hogeschool, Nieuwe Veste, Huis van de Heuvel, en de bibliotheken zijn goed toegankelijk voor rolstoelgebruikers.

Vragen over betalen

Als je je inschrijft op de website wordt je automatisch doorgeleid naar ons betaalsysteem. Je kan betalen met: • iDEAL-banking alleen via onze website • Contante betaling bij inlevering van het inschrijfformulier op ons kantoor. Pinnen is niet mogelijk !!

Nee. je inschrijving en betaling dienen voor aanvang van de cursus plaats te vinden.

Vul de gegevens van jezelf en welke cursus je gaat volgen in en vermeldt de gegevens van de werkgever die de cursus gaat betalen. Je kan ook bellen met de cursusadministratie tel 076 521 72 33 van maandag t/m donderdag van 10.00- 16.00 uur.

Je kan niet in termijnen betalen. Het volledige cursusbedrag moet voorafgaande aan de cursus voldaan zijn.

Ja. Annulering van cursusdeelname moet schriftelijk (per email of post). Restitutie van het cursusgeld kan tot maximaal twee weken voor aanvang van de cursus. Vanaf 2 weken voor aanvang van de cursus is restitutie dus niet meer mogelijk. Administratiekosten worden altijd in rekening gebracht bij annulering door de cursist. Verzuim van lessen geeft geen recht op (gedeeltelijke) terugbetaling van cursusgeld. Op de administratiekosten is geen BredaPas-korting van toepassing. Je mag wel iemand anders sturen die de cursus sturen

Vagen over cursusmateriaal

Nee. Lesboeken voor de taalcursussen dien je zelf aan te schaffen bij de boekhandel. Bij de meeste boekhandels kun je via internet boeken bestellen. Wij raden cursisten aan het lesboek pas te kopen als zeker is dat hun cursus doorgaat.!!

Wellicht kun je tweedehands boeken kopen via Marktplaats of Bol.com. Let altijd op het juiste ISBN-nummer en jaar van uitgave. Heel soms bieden oud-cursisten hun lesboeken tweedehands aan.

Indien de docent lesmateriaal uitreikt, dan wordt dat vermeld op je bewijs van inschrijving. Je betaalt het lesmateriaal de eerste les rechtstreeks bij de docent. Voor creatieve cursussen moet soms materiaal door de cursist worden aangeschaft Dit staat op het bewijs van inschrijving vermeld. Bij kookcursussen en wijncursussen is de cursusprijs inclusief alle ingrediënten en materialen.

Vragen over afwezigheid of ziekte

Het is prettig als je jouw afwezigheid direct bij jouw docent meldt, bij voorkeur per email.

Nee, dit is helaas niet mogelijk. In overleg met de docent kun je samen bepalen hoe je de gemiste lesstof het beste kunt inhalen.