Inschrijven, betalen en de BredaPas

Inschrijven via de website
Inschrijven voor een cursus, workshop, excursie, lezing of wandeling kan online via deze website. Wanneer je op de website een keuze hebt gemaakt voor een cursus klik je op `inschrijven`. Jouw keuze komt dan automatisch in de winkelwagen.
Je kunt meerdere cursussen tegelijk bestellen voor éénzelfde persoon. Wanneer je als groep wil deelnemen aan een cursus (meerderpersonen) dan dienst iedere persoon zich afzonderlijk in te schrijven. Dit in verband met de privacy. Vervolgens klik je op bestellen en vul je je gegevens in.

Met je aanmelding verklaar je kennis te hebben genomen van en akkoord te gaan met de algemene voorwaarden en ons privacyreglement. Het cursusgeld moet worden betaald voordat de cursus start. Met de inschrijving verplicht je je tot betaling van het volledige cursusgeld. 
Nadat wij jouw inschrijving hebben ontvangen, krijg je automatisch een email ter bevestiging van je bestelling met een bewijs van inschrijving. Dat betekent nog niet dat de cursus definitief doorgaat, dat hoor je een week voor de formele aanvangsdatum van de cursus.

Bewaar het bewijs van inschrijving (per email of indien je geen email hebt: per post) zorgvuldig en neem het de eerste bijeenkomst mee (of laat het via je mobiel zien aan de docent).

Instromen
Als je deel wil nemen aan een cursus die reeds is begonnen moet je altijd eerst contact opnemen met de administratie.
Wil je instromen in een reeds gestarte taalcursus,  dan moet je eerst een intake gesprek voeren. Mail je gegevens naar de administratie  en wij nemen contact met je op. 


Heb je geen email?
Heb je geen email, neem dan contact op met ons kantoor Molenstraat 6, 4811GS Breda, tel: 076 521 72 33. We sturen je dan een inschrijfformulier, dat je per post kunt retourneren. Je vult het inschrijfformulier in (één formulier per persoon) en ondertekent  dit bij de eenmalige matiging voor incasso.  Vergeet niet aan te kruisen dat je het privacyreglement en de algemene voorwaarden hebt gelezen en ermee akkoord gaat. Tenslotte kun je ook een formulier bij ons op kantoor invullen en contant betalen. Let op wij hebben geen pin.

Wil je een inschrijfformulier downloaden click dan hier.

De cursus gaat niet door
Mocht een cursus niet doorgaan, dan ontvang je het volledige cursusgeld terug.

Annuleer je zelf een cursus, dan brengen wij altijd administratiekosten in rekening. Tot een cursusprijs van € 50,- euro is dat € 9,- euro, daarboven € 21,- euro. Uw betalingsverplichting komt met aftrek van deze administratiekosten te vervallen. Verzuim van lessen geeft geen recht op (gedeeltelijke) terugbetaling van cursusgeld.
Annuleer je korter dan 14 dagen voor aanvang van de cursus, dan betaal je annuleringskosten en 50% van het cursusgeld. 

Als je inschrijft en de cursus blijkt vol te zijn, dan  word je automatisch op de wachtlijst gezet.
Bij voldoende mensen op de wachtlijst, wordt, indien mogelijk, een extra cursus aangeboden. Hierover krijg je als eerste bericht van ons.

Bij overmacht.
Indien er sprake is van onvoorziene omstandigheden, waardoor er één of meerdere lessen niet  kunnen doorgaan ( bv ziekte docenten) heeft de volksuniversiteit het recht om deze gemiste lessen aan het eind van de cursus in te halen. Hou  hier rekening mee in je agenda.

Hoe kun je betalen?
Met je inschrijving verplicht je je tot betaling van het volledige cursusgeld. Je hebt de keuze uit vier mogelijkheden om te betalen:

1.         Via internet iDEAL-banking (houd je bankgegevens bij de hand).

2.         Betalen met een éénmalige machtiging voor automatische incasso via het door ons gestuurde inschrijfformulier. Volksuniversiteit Breda zal het verschuldigde bedrag vanaf twee weken voor aanvang van de cursus van het door jouw aangegeven rekeningnummer afschrijven. Het saldo dient op dat moment toereikend te zijn. Het incasso ID van de Volksuniversiteit: NL29ZZZ411027660000.

3.         Contante betaling is alleen mogelijk als je jouw inschrijving inlevert op ons kantoor aan de Molenstraat 6 in Breda en meteen betaalt (kantoortijden: maandag t/m donderdag, 10.00-16.00 uur, tijdens schoolvakanties en erkende feestdagen gesloten). Wij hebben geen pinautomaat.

4.         Overschrijving via eigen bankrekening naar de bankrekening van de volksuniversiteit: NL12RABO0366046993, met vermelding van de betreffende cursuscode.

Betaling in twee termijnen is mogelijk bij een cursusprijs van € 150,- of meer. De tweede termijn moet uiterlijk 6 weken, na aanvang van de cursus worden voldaan. Op je inschrijfformulier vermeld je dan onder opmerkingen: incasso in 2 termijnen. Termijnbetaling is alleen mogelijk via het door ons gemaild inschrijfformulier

Cursusmateriaal
Cursusmateriaal, zoals boeken, is niet inbegrepen in het cursusgeld.  Werkt de docent met eigen cursusmateriaal dan koop je dat materiaal direct bij de docent. Het copyright blijft bij de docent.

BredaPas kortingen 
Houders van een geldige BredaPas ontvangen éénmalig € 75,- korting op de prijs van de cursus. Om voor deze korting in aanmerking te komen, ontvangen wij graag een email, zodat we je het kortingsformulier kunnen toesturen. De BredaPas wordt uitgegeven door de gemeente Breda en is gekoppeld aan het inkomen. Voor meer informatie zie https://www.breda.nl/bredapas-aanvragen.

BredaPas kortingen via de BredaPas voor onze cursussen worden pas toegekend na invulling en ontvangst van het officiële ingevulde en ondertekenende kortingsformulier.

BTW-vrijstelling
Volksuniversiteit Breda is vrijgesteld van BTW voor alle taalcursussen en lezingen. Alle overige cursussen zijn belast met 21% BTW.


Klachtenregeling
Wanneer je een klacht hebt kun je gebruik maken van onze klachtenprocedure. Voor meer informatie klik hier.

 

 januari 2023