K. (Karin) Uijt den Bogaard

“Creatieve duizendpoot” noemen ze mij. Grappig, maar ik denk dat het wel klopt.

“Creatieve duizendpoot” noemen ze mij. Grappig, maar ik denk dat het wel klopt. Ik ben afkomstig uit Edam. Daar ben ik begonnen in de plaatselijke speelgoedzaak met mijn eigen kinderkledingmerk Jottum. Na een groot aantal jaren als Head Designer bij Oilily te hebben gewerkt, heb ik nu mijn eigen ontwerpstudio `Studio Soul Made`. Herinneringen staan in mijn ontwerpen centraal, waarbij onderwerpen aansluiten bij de cultuur van een land. Ik pak herinneringen op, zet ze in de spotlight en geeft er nog meer, of soms een andere, betekenis aan. Rode draad door mijn werk is het behoud van mooie dingen uit de samenleving. Immers, cultuur bepaalt voor een belangrijk deel hoe men in de samenleving met elkaar omgaat en dat is het waard om te bewaren. Cultuur verrijkt, verbaast, verblijdt, verbindt, vertelt en biedt schoonheid.

Ik heb me met verschillende projecten bezig gehouden van interieurdesign tot decors schilderen, kostuums maken, sieraad en tas ontwerpen (Designontwerp) en speciale kinderpoppen maken. Ik ben gewoon een ideeënbedenker en ik heb er zóveel dat ik ze uiteindelijk maar heb opgeschreven in plaats van allemaal uitvoeren.