Wandeling moderne architectuur in Breda

1 wandeling van 2 uur

Wandeling

Wandeling moderne architectuur in Breda

Dat Breda een gezellige historische binnenstad heeft, zal bij iedereen bekend zijn. Maar wist je dat in Breda ook prachtige moderne architectuur te vinden is? Sterker nog: het stationsgebouw is uitgeroepen tot beste gebouw van 2017!

We beginnen onze wandeling dan ook met dit mooie  stationsgebouw van Koen van Velsen, opgeleverd in 2016. Naast reizigersterminal, bevat dit station ook woningen, winkels en kantoorruimte, waardoor het bijdraagt aan de stedelijke vernieuwing van het gebied.

Daarna gaan we via het voormalige brouwerijterrein van de 3 Hoefijzers. Hier zien we de voormalige brouwerij in Art Deco/Haagse School stijl en spreken we over de nieuwe woonwijk die hier verschijnt, vernoemd naar de voormalige brouwerij.

Vervolgens gaan we richting het Chassé Park. Op een voormalig kazerneterrein is hier een opvallende woonwijk verschenen volgens de visie van o.a. Rem Koolhaas. Ook vinden we hier gebouwen van o.a. Herman Hertzberger en Erick van Egeraat. Kortom: bijzondere moderne architectuur met veel aandacht voor wonen en leefbaarheid zonder de historische binnenstad aan te tasten: dat is Breda.

"En langs het tuinpad van mijn vader"

Wie kent het niet.... maar waar komt dit lied vandaan? en wat heeft het te maken met Deurne? Ga je mee op excursie?

meer informatie click hier ›
LEZING Het universum Max Beckman

Verdiep je in zijn bijzondere beeldtaal.

Meer info zie link ›
AI Artificial intelligence, kennismaking via een lezing en of een cursus

De mens is de baas op aarde: wij kunnen dankzij onze intelligentie andere soorten inzetten in ons belang. Door onze intelligentie te gebruiken is AI uitgevonden. Het is de eerste uitvinding die de potentie heeft om intelligenter te worden dan wij!

Voor meer info click hier ›
Presentatie 76e Jaarboek “de Oranjeboom”, LXXVI Editie 2023.

Het jaarboek staat in het teken van een leven lang leren. Wil je bij de presentatie aanwezig zijn op 9 april? Dat kan. Je kan je aanmelden via de link.

Aanmelden click hier ›
Financiële ondersteuning via het Volwassenenfonds sport @ cultuur