Persoonlijke ontwikkeling voor werknemers

Maatwerk Karakterversterkers

KARAKTERVERSTERKERS

Persoonlijke ontwikkeling voor werknemers en je organisatie

Volksuniversiteit Breda versterkt het karakter op de werkvloer. Een goede werksfeer en bekwame werknemers die individueel en als team willen werken en zich blijven ontwikkelen om het bedrijf te laten groeien. Een illusie? Misschien, maar met wat extra karakter is het zeker haalbaar! Het karakter van een bedrijf is de persoonlijkheid, het DNA, dat weerspiegelt wordt in elke werknemer. Het biedt ruggengraat en structuur en kan gezien worden als de wijze waarop het bedrijf handelt en communiceert. Karakter is ook temperament, pit en kracht. Aan karakter kan gewerkt worden! Volksuniversiteit Breda heeft verschillende karakterversterkers voor uw bedrijf geselecteerd. De karakterversterkers worden gezien als ingrediënten die een bijdrage leveren voor een betere werksfeer. Het levert, bekwamere werknemers op die zich zowel individueel en als team willen blijven ontwikkelen om het bedrijf te laten groeien. Doordat er gebruik gemaakt wordt van praktische situaties uit het dagelijks werk van jouw medewerkers, wordt de cursus echt maatwerk!

Cursussen

Spreken in het openbaar, NLP, Lichaamstaal en non-verbale communicatie, Mindfulness, Snellezen, Effectief communiceren, Inzicht in communicatie en bewustwording van eigen communicatie. Dit zijn enkele voorbeelden van cursussen die we organiseren. Voor de diverse disciplines hebben specifieke docenten met een gedegen ervaring. 

Effectief communiceren
Je bedrijf loopt lekker, maar toch kan het beter zoals effectiever werken; bijvoorbeeld doordat afdelingen beter samenwerken, Lager ziekteverzuim, Werknemers die minder fouten maken etc. Ben je je bewust van hoe je communiceert en informatie uitwisselt? En hoe dat op collega's overkomt? In deze cursus gaan we aan de slag met Inzicht in communicatie, bewustwording van eigen communicatie, Interactiestijlen, interventiemethodes en gesprekstechnieken.
Resultaat: beter inzicht in communicatie en tools om je eigen communicatie te verbeteren en een gesprek te sturen.


Effectief rapporteren
Hoe bouw je een goed en kernachtig verslag op, wat vermeld je daarin en wat juist niet? Hoe breng je die op een overzichtelijke, visuele en aantrekkelijke manier in beeld.  
Resultaat: Weten waarom je rapporteert en hoe je dit gestructureerd en doeltreffend over kan brengen. 


Presenteren met vertrouwen
Voor een groep staan kan zenuwslopend zijn. Door bepaalde technieken toe te passen en een goede voorbereiding sta jij binnen no-time zonder knikkende knieën voor een groep! 
Resultaat: Vol vertrouwen voor een groep staan en presenteren op een effectieve manier.


Zelfverzekerdheid en kracht, Sta steviger in je schoenen
Ga jezelf zien als volwaardig gesprekspartner en durf jezelf te uiten. Je krijgt tools waardoor je zelfverzekerder wordt in je handelen en communicatie. 
Resultaat: Denk jezelf sterker, communiceer effectiever en zie bedreigingen als kansen.


Omgaan met agressie
Hoe ga je om met agressie op de werkvloer? Hoe zorg je ervoor dat het niet uit de hand loopt? Blijf controle houden over de emoties en kom tot een passende oplossing. 
Resultaat: Communicatieve en gedrag tools voor het omgaan met agressieve situaties.


Culturele diversiteit op de werkvloer
Iedereen is anders en elke cultuur heeft zijn eigen gewoontes. Focus ligt op het inzicht krijgen in de culturele achtergrond, interculturele communicatie en begrip creëren voor verschillende denkbeelden.
Resultaat: Beter begrip tussen de werknemers en effectiever en plezieriger samenwerken.


Teamversterker
Een team bestaande uit eilandjes is als los zand. Dat werkt niet efficiënt, effectief en motiverend. Inzicht krijgen in drijfveren, achtergronden en de team rol van de individuele werknemer geeft een solide basis om samen verder te gaan en doelen te behalen. 
Resultaat: Inzicht in het teamproces en individuele krachten die elkaar versterken.


Gastvrijheid van uw organisatie
Hoe gastvrij is de organisatie? Gaat elke gast met een goed gevoel naar huis? Verbeter de klantbeleving door gastvrijheid en verhoog de loyaliteit van uw gast, bezoeker of klant. 
Resultaat: Medewerkers weten waarom gastvrijheid belangrijk is en tips & tricks om gastvrij op te treden.


Evenementen organiseren 
We willen iets voor onze relaties doen of dat nieuwe product willen we lanceren, maar hoe? Kom tot een mooi evenementenconcept en krijg tools om het evenement te organiseren.
Resultaat: Een evenement dat bij het bedrijf en de doelgroep past en praktische tools om het te organiseren.


Beurstraining
Veel geld betaald om op een beurs te staan, maar tegenvallende resultaten? Zorg dat de medewerkers klaar zijn voor de volgende beurs! Focus ligt op aanspreek- en gesprekstechnieken, bezoekersprofielen en de do’s and don’ts op de beurs.
Resultaat: Een beursteam dat open en gastvrij de beursdoelstelling wil behalen.


Zakendoen in het buitenland 
Zakelijke kansen in het buitenland, maar geen idee wat daar de gebruiken en gewoontes zijn? Krijg inzicht in de cultuur en leer de do’s and don’ts van internationaal zakendoen.
Resultaat: Kennis hebben van culturele kenmerken en zakelijke etiquette om doeltreffend zaken te doen. 


Ondernemer van je eigen werk 
Waarom werk je? Mis je uitdaging in je werk en sta je open voor nieuwe taken binnen de organisatie. Je wilt jezelf ontwikkelen, maar weet nog niet waarin? Word ondernemer van je eigen werk en ga aan de slag!  
Resultaat: Inzicht in je capaciteiten en talenten en een doel om morgen meteen uit te voeren.

Voor onze zakelijke voorwaarden click hier.
Onze klachtenprocedure vind je hier.