Nieuw Grieks III vervolg

Kies startdatum

Cursus

Nieuw Grieks III vervolg

Deze cursus is geschikt voor cursisten van onze school of elders die met succes aan niveau II hebben deelgenomen.

Nieuw Grieks III bestaat uit twee modules van elk 12 lessen. Dit is de tweede module. Als je de eerste niet hebt gevolgd kan je alleen aansluiten na een intake.

Na enkele herhalingslessen gaan we verder met het nieuwe lesboek. De nadruk wordt steeds meer gelegd op conversatie, daarnaast blijven we aandacht te besteden aan grammatica, zinsbouw, lezen en schrijven.

Wat de grammatica betreft gaan we een groot deel van onze tijd besteden aan het leren en toepassen van de verleden en de toekomende tijden. We leren de tweede naamval van de zelfstandige en bijvoeglijke naamwoorden, de gebiedende wijs en de toekomende en verleden tijd van passieve werkwoorden.

De woordenschat wordt uitgebreid en we oefenen de luister- en spreekvaardigheid.

Tijdens de cursus komt men meer te weten over de geschiedenis van het land, de cultuur, de muziek, de politiek en de omgangsvormen. Wil men goede resultaten behalen dan is het regelmatig volgen van de lessen en het maken van huiswerk noodzakelijk. De lessen zijn eenmaal per week (schoolvakanties uitgezonderd).

We streven ernaar om aan het einde van  het cursusjaar men alle kennis van de vier taalvaardigheden (luisteren, spreken, lezen en schrijven) in huis te hebben om met succes het examen A1 te kunnen afleggen.

Heb je elders Nieuw Grieks geleerd? Dan is niveaubepaling door de docent noodzakelijk.

Lesmateriaal: Epikinoniste ellinika 2 en oefenboek 2A (niet bij de cursusprijs inbegrepen) te koop bij de docente.

Maandag 13/01/2025 - 18:45 uur.
Maandag 20/01/2025 - 18:45 uur.
Maandag 27/01/2025 - 18:45 uur.
Maandag 03/02/2025 - 18:45 uur.
Maandag 10/02/2025 - 18:45 uur.
Maandag 17/02/2025 - 18:45 uur.
Maandag 24/02/2025 - 18:45 uur.
Maandag 03/03/2025 - Carnavalsvakantie
Maandag 10/03/2025 - 18:45 uur.
Maandag 17/03/2025 - 18:45 uur.
Maandag 24/03/2025 - 18:45 uur.
Maandag 31/03/2025 - 18:45 uur.
Maandag 07/04/2025 - 18:45 uur.

Je kunt gratis parkeren op het parkeerterrein van Avans Hogeschool. De entree is aan de Molengracht (stel je navigatiesysteem in op deze straat). Vanaf de Claudius Prinsenlaan is het de tweede parkeerplaats aan de rechterkant, exact tegenover de ingang van de parkeergarage van het Amphia ziekenhuis.

Houd bij de splitsing naar het parkeerterrein rechts aan en meld je via de bel bij de slagboom. Het noemen van 'Volksuniversiteit' is voldoende om de slagboom te laten openen.

Epikoinoniste ellinika 2 (niet bij de cursusprijs inbegrepen). Te koop bij de docente.

verkrijgbaar via de docente

Prijs: € 45,00

Avans Hogeschool
Hogeschoollaan 1
4818 CR, Breda

K. (Kirki) Buys - Mazaraki
''Naast taal geef ik ook uitleg over de rijke Griekse cultuur''

BEKIJK MIJN PAGINA >

"En langs het tuinpad van mijn vader"

Wie kent het niet.... maar waar komt dit lied vandaan? en wat heeft het te maken met Deurne? Ga je mee op excursie?

meer informatie click hier ›
AI Artificial intelligence, kennismaking via een lezing en of een cursus

De mens is de baas op aarde: wij kunnen dankzij onze intelligentie andere soorten inzetten in ons belang. Door onze intelligentie te gebruiken is AI uitgevonden. Het is de eerste uitvinding die de potentie heeft om intelligenter te worden dan wij!

Voor meer info click hier ›
Financiële ondersteuning via het Volwassenenfonds sport @ cultuur

Meer info click hier ›